Cenu Nejlepší podnikatelský příběh roku 2021 získala nanotechnologická firma nanoSPACE

Autor: Jiří Kůs

20.3.2022

Česká republika se již mnoho let řadí ke světové špičce v aplikaci nanotechnologií v průmyslu a spotřebním zboží. Důkazem toho je i rodinná firma nanoSPACE, která se za zabývá výrobou produktů z nanovlákenných membrán vhodných pro alergiky a astmatiky. Na trhu působí od roku 2012 a stala se prvním výrobcem na světě v oblasti protiroztočových povlaků, přikrývek a polštářů s nanovlákennou membránou, která zabraňuje proniknutí roztoče do výplně produktů, zároveň saje pot, je prodyšná a komfortní. V roce 2016 představili v nanoSPACE také protiroztočové povlečení a přikrývky z nanobavlny, čímž dokázali spojit funkčnost materiálu s kvalitním bavlněným saténem. Mají i vlastní kolekci udržitelné módy, a kromě produktů s nanomembránou nebo nanočásticemi prodávají doplňky stravy s unikátní rozpustností aktivních látek nebo ekologická prací vajíčka.

Za domažlickým nanoSPACE stojí zakladatel firmy Jiří Kůs společně se svou dcerou a provozní ředitelkou Lucií Konečnou. NanoSPACE je zakládajícím členem Asociace nanotechnologického průmyslu ČR a součástí edukačního projektu „Česko je nano“. Aktivně se účastní popularizačních projektů zaměřených na nanotechnologie a velkou část financí věnuje na edukaci veřejnosti v oblasti českých nanovlákenných produktů.

Jen málo firem zasáhla pandemie tolik, jako právě nanoSPACE. Během krize využili své dlouholeté zkušenosti a začali s velkovýrobou nanovlákenných roušek a antivirových šátků. Z pár desítek objednávek denně se dostali na deset za minutu a na poslední chvíli se tak vyhnuli odprodání části firmy investorům. V roce 2020 vyrostli v nanoSPACE o neuvěřitelných 4 000 %. To jim umožnilo soustředit se ještě více na ekologii a udržitelnost, která prostupuje podnikání i život Jiřího a Lucie na všech úrovních. V nanoSPACE totiž vyvíjí produkty, které pomáhají nejen zlepšovat kvalitu života lidí, ale zároveň jsou šetrné k přírodě. To je vidět i na jejich obalových materiálech, které jsou maximálně udržitelné.

Jako ryze technologická firma mají veškeré procesy maximálně digitalizované a automatizované s prvky umělé inteligence a pokročilých algoritmů. Jejich e-shop je propojený s externím skladem i účetnictvím. Aktuálně pracují na zalistování výrobků na Amazonu, kde spustili vlastní nanoSPACE Store. Soustředí se na expanzi na Slovensko a do Německa, a do pěti let plánují prodávat v celé Evropské unii.

Jiří a Lucie vždy snili o vlastním vývoji, který nově zastřešuje dceřiná firma nanoSPACE Technology. Dle jejich slov je pro ně největším hnacím motorem tvůrčí proces, nikoliv miliony na účtu. A péče, se kterou k podnikání přistupují, tomu odpovídá. Do budoucna se chtějí ještě více zaměřit na environmentální aspekt podnikání a zabývat se například biodegradovatelnou nanomembránou. Dlouhodobá vize nanoSPACE je stát se globálním hráčem na trhu s nanotechnologickými výrobky za dodržení lokální a ekologické výroby.

EY Podnikatel roku 2021

Zdroj: TZ EY Podnikatel roku 2021 – Nejlepší podnikatelský příběh

Až 10x méně bakterií díky nanotechnologiím

Až 10x méně bakterií díky nanotechnologiím

Nano nátěry dokázaly za pouhých 40 minut snížit množství bakterií téměř 10x násobně z kontaminovaného prostředí. Plísně byly zredukovány na polovinu, a to vše pouze díky energii slunce prostupující okny. Technická Univerzita v Liberci (Fakulta mechatroniky,...

Co je za dveřmi nanotechnologické firmy FN NANO?

Co je za dveřmi nanotechnologické firmy FN NANO?

Chtěli byste vědět, jak vypadají kanceláře 21. století? Na první pohled vypadají úplně stejně, jako ostatní kanceláře podobného typu. Co Vás ale při vstupu do nich ihned překvapí, je vzduch, který je zde cítit tak nějak čistěji. Rozdíl mezi venkovní chodbou a prostory...

Dále by vás mohlo zajímat

0 komentáøù

cs_CZČeština